Dôvody, prečo milujem jeseň

By Sabush O’rlling - 6:58


Od posledného článku na tomto blogu prešli už neuveriteľné 2 mesiace. Prečo však tak dlhá doba? Pristihla ma totiž tá neobľúbená "blogerská kríza". Vy, dievčatá blogerky určite viete, o čom hovorím.

Myslela som si, že nikdy sa mi nestane, že by som skutočne na tak dlhú dobu prestala písať. Nikdy som nechápala blogerkám, ktoré písali, že nemali nápady. Dnes to už chápem. Občas príde také obdobie a nie je možné sa mu vyhnúť. Buď ide skutočne o nedostatok kreativity, alebo k tomu človeka donútia čisto životné okolnosti a takmer žiaden čas. A vtedy je to skutočne problém. Pretože keď sa nedokážete dostať ani na sekundu k svojej vášni, aj keď by ste veľmi chceli, vtedy to už skutočne nie je jedno a vaša osobnosť tým priam trpí.

Mne písanie za tú dobu neskutočne chýbalo a dnes konečne nadišiel deň, kedy som si sadla za notebook a stlačila tlačítko "Písať nový článok", ktoré bolo tak dlho zaviate prachom. Bol to trošku aj zvláštny pocit, taký, aký máte vždy, keď sa vrátite opäť k niečomu, čo bolo predtým vašou každodennom činnosťou. Tento blog si nezaslúži tak dlhú nepozornosť. Týmto článkom akoby odštartujem radu ďaľších, ktoré chystám, pretože vám chcem toho veľa povedať. Myslím si, že už bolo dosť úvodných slov a vy už čakáte na skutočný článok. Tak prečo milujem jeseň? ..



1. Dlhé prechádzky v prírode


Ste smutný. Zrazu však ucítite príval chladného októbrového alebo novembrového vzduchu a máte pocit, že niečo je inak. Obzriete sa okolo seba a vidíte tú pestrofarebnú nádheru. Oranžová a žltá vždy dodajú krajine zvláštne kúzlo. Pre mňa to znamená to, že príde niečo nové, čo tu doposiaľ nebolo. Tíško padajúce listy zo stromov naznačujú akési ticho pred búrkou. Zrazu sa vám z neznámych príčin zmení nálada a máte chuť hodiť sa do hŕstky lístia a kráčať dlhou prechádzkou domov. Pre mňa sú jesenné prechádzky vecou, kedy vypnem, prídem na nové myšlienky a veľakrát aj nové nápady. Preto práve v tomto období množstvo ľudí začína s niečím novým, napr. zmenia životosprávu, začnú cvičiť. Pretože vždy, keď má prísť niečo nové, musíme byť tip top nie? Práve vtedy pochopíte kúzlo tohto času.


2. Čítanie


Keď bolo leto, mala som doma kopu nových kníh a mala som aj dostatok času, aby som sa do nich pustila. Bol tu však jeden háčik. Nemala som chuť. Vonku bolo priam božsky, horúce slnko pálilo už od rána, bazén bol napustený vodou a jediné čo ma napadlo bolo ľahnúť na nafukovačku. Leto pre mňa akosi nebolo vhodné na čítanie. Kdežto teraz si neviem predstaviť ani jeden deň bez čítania. Keď nestíham cez deň, večer si nájdem aspoň tých 20 minút na čítanie.  Nedám dopustiť na tie trháky, kedy je celú knihu napätie a vy neviete, čo sa stane. Nakoniec sa to konečne dozviete a ste z toho viac než prekvapení. Takisto ale rada volím rôzne knihy o rozvoji osobnosti. Aké knihy máte radi vy?


3. Čaje

No povedzte, chutil vám niekedy čaj viac ako na jeseň alebo v zime? Mne určite nie. V tomto období takisto ako bez čítania, ani bez vynikajúceho horúceho čaju si neviem predstaviť deň. Už len to, že prídete vyzimený domov a prvé čo vám napadne je sa nejakým spôsobom zohriať. Najradšej mám zelený čaj, ktorý odbúrava z tela škodlivé látky, ale tiež zbožňujem napr. lesnú zmes, mandarínkový, zázvorový a najnovšie škoricovo-jablkový. Aký je váš obľúbený?


4. Seriály 


To je taká klasika, ktorú ste určite všetci čakali, že sem dám. Ale proste musím, lebo seriály mi pohlcujú (ale príjemne) dosť môjho času. Lenže ja to proste zbožňujem a pre mňa to patrí k tomuto obdobiu. Domov prídem väčšinou unavená a beriem to ako takú 2 hodinovú pauzu od všetkého. Ono vlastne pri tých seriáloch aj zabudnete na svoje vlastné problémy a sústredíte sa len na tie, čo majú dané postavy. Najnovšie som úplne zažratá do seriálu The Bold Type, ktorý je nielenže pútavý a súčasný, ale aj veľmi komický vďaka jeho 3 hlavným hrdinkám. Taktiež som nedávno dopozerala Freeks and Geeks, ktorý ma síce len 1 sériu, ale príbehy postáv z typického stredoškolského prostredia vás určite zaujmú. Takže ak neviete,čo pozerať, určite odporúčam!


5. Hory



Vždy si človek dokáže nájsť výhovorku, prečo neísť. Ale keď sa už predsa len rozhodnete, verte mi, neoľutujete. Keďže milujem hľadanie hríbov, teraz, keď bolo babie leto, zobrali sme košíky a išli nájsť pár dubáčikov (dokonca bolo vtedy piatok 13. a ja som vynechala školu, ale všetko lepšie než učiťsa, no nie?).

Našla som ich viac, než dosť a ten neskutočný pocit, keď som zahliadla jeden a okolo bolo asi ďalších 8 nádherných hríbikov. Hľadalo sa síce trošku ťažšie, pretože farebné listy to skresľovali. A to lesné ticho, to je priam na nezaplatenie, najmä, keď ste väčšinu času v rušnom prostredí. Taktiež občas zoberiem bicykel a ťahám asi 7km.

Moja menšia story: Stala sa mi však jedna dosť nepríjemná vec (zaujímavé, že nikomu inému, kto tam so mnou bol). Po asi 10 minútach zbierania sa však začali na moju flísovú bundu lepiť otravné muchy. Neboli to však obyčajné muchy, ale tie, čo otravujú jelene (čo som zistila až neskôr). Akoby krížený pavúk s muschou. A aby toho nebolo málo, hrozne zapáchali. Liezli mi všade, pomaly aj do uší, čo bolo naozaj nepríjemné a začala som z toho úplne šalieť. V lese však bola zima (hoci svietilo slnko už od rána) a keď som si dala tú bundu dolu, konečne to prestalo.

Avšak bolo mi len v obyčajnom tenkom svetríku neskutočne chladno. Potom ani nehovorím o tom, že som sa vďaka nepozornosti asi na 5 minút stratila. Všetko však dopadlo nakoniec dobre a výlet do hôr jednoznačne neľutujem. Avšak, moja rada pre vás je, že radšej, keď je piatok 13., nevyberte sa na nejaký výlet, lebo sa môže stať všeličo. Veľa ľudí na túto poveru neverí, avšak, mne sa to už veľakrát potvrdilo. Napr. raz, keď som prichádzala na bicykli domov, nič sa mi nestalo celú cestu až pred bránou, kedy mi prestali fungovať brzdy, ja som spadla z bicykla a dodnes mi zostala na kolene nepekná jazva. Ale samozrejme, nemusí to tak mať každý.


Bolo by ešte veľa vecí, vďaka ktorým mám rada jeseň, ale tento článok by bol potom už tak dlhý, že by sa vám ho určite ani nechcelo čítať.

Preto budem rada, ak mi do komentára napíšete, či podobné veci tiež máte radi,aké rôzne príhody sa vám stali v piatok 13-teho a čo aké sú vaše momentálne must-have knihy?

  • Share:

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Já myslím, že blogerská krize jednou přijde na každého, já jich zažila už několik, takže ji bohužel moc dobře znám.. Ale jsem moc ráda, že u tebe už skončila a jsi zpátky :) Přesně z takovýchto důvodů mám podzim ráda i já, ještě bych akorát doplnila svíčky :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Já podzim nikdy moc ráda neměla, ale pomalu začínám přicházet na jeho kouzlo:).
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  3. Blogerská kríza - poznám, ale trvala u mna tak najviac 2 týždne, a skor z toho dovodu, že nebol čas.
    Ja jesen milujem tiež kvoli prechádzkam, farebnému lístiu, ale aj kvoli tomu, že je čas na čítanie a sviečky.

    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
  4. Ja jeseň milujem odjakživa je to moje najobľubenejšie obdobie :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja takisto milujem jeseň a vždy ma štve, že trvá tak krátko...obzvlášť ak sa nezadarí žiadne babie leto je to potom žalostné...našťastie túto jeseň sme si toho slniečka celkom užili :))
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  6. som rada, že nie som jediná, ktorú zastihla blogerská kríza. bolo mi to dosť ľúto, že blog zostal v neaktivite, no ak by som mala písať články pod tým,že MUSÍM, článok by sa mi nepáčil a ani by to nebol taký ozajstný článok. ale som rada a dúfam, že táto moja krízaje na dobu neurčitú preč a môžem sa znova venovať niečomu, čo ma baví:)
    každopádne zisťujem, že mám radšej jar a leto.:D neznášam jeseň a zimu. mala som chvíľku obdobie že som zbožňovala jeseň. následne ma to prešlo, pretože som si uvedomila, že milujem teplo a neznášam, keď musím byť naobliekaná:D počas chladných jesenných dní si nemôžem dať svoju fav riflovku a o zime ani nehovorím!:D samozrejme, každé ročné obdobie má svoje čaro, ale moje srdce patrí jari a letu!:D
    http://oneordinarygirl.blog.cz/

    OdpovědětVymazat